Jak wybrać numer na indywidualne tablice rejestracyjne?

        Tablice rejestracyjne indywidualne

        to świetny sposób na dodatkową reklamę firmy lub wyróżnienie się z milionów numerów rejestracyjnych.

        Wolność wyboru mimo zapłacenia 1000 zł jest jednak ograniczona przepisami i warto wiedzieć na co można sobie pozwolić i dlaczego.

         

        Tablice świetnie nadają się na pokazanie efektów pracy w firmach stosujących program samochodowy czyli premię za osiągnięcia w postaci samochodu np. Mini, BMW czy Porsche. Nr rejestracyjny S7 DAREK jest idealny dla Darka współpracującego z firmą S7 Sp. z o.o. zajmującego się sprzedażą powszechnie dostępnych pakietów medycznych już od 1 zł miesięcznie. Klient posiadający taki pakiet płaci stałą kwotę miesięcznie za dostęp do prywatnej opieki medycznej bez kolejek.

        Indywidualne rejestracje składają się z:

        1. Litery województwa (na zdjęciu to D) np. dolnośląskie ma D, śląskie S a warmińsko-mazurskie N.
          Ta pierwsza litera zależy od siedziby firmy lub miejsca zamieszkania osoby prywatnej. Jeżeli chcesz mieć wpływ na ten znak a nie mieszkasz w danym województwie to możesz uzyskać pożądany numer kupując auto w leasingu lub rejestrując je wspólnie z osobą, która mieszka w wybranym przez Ciebie regionie Polski.
        2. Liczby z przedziału 0 do 9 (na zdjęciu to 2) która podlega wyborowi przez użytkownika.
          Oczywiście może się zdarzyć, że wybrana przez Ciebie liczba jest już zajęta bo ktoś wcześniej zarejestrował pojazd na wybraną kombinację.
        3. „Dowolnej” treści (w przykładzie – TEX) tablicy czyli w nomenklaturze przepisów wyróżnik indywidualny pojazdu. Dowolna treść musi spełnić następujące warunki:
          – mogą to być tylko litery w liczbie od trzech do pięciu, czyli może XYZ, MINI lub DAREK,
          – dwie ostatnie litery można zastąpić cyfrą czyli np. KOT07, lub ZIBI1 nie może być np. NOT4U ponieważ liczba nie może być wpleciona w wyróżnik.
          – nie można używać przekleństw i wyrazów obraźliwych (cytat z przepisów: powinien stanowić wyraz, skrót lub określenie w języku polskim, niezawierający treści obraźliwych lub niezgodnych z zasadami współżycia społecznego). O tym jakie wyrazy mogą być użyte decyduje osoba odpowiedzialna za tablice indywidualne w urzędzie komunikacji.
        4. Możliwe kombinacje (Przykłady) D0 DAREK, D2 ANNA, D3 KOT, D4 ANIA1, D5 DOM12, D6 CIS1,  D7 NICI9,

        CIEKAWE INDYWIDUALNE TABLICE REJESTRACYJNE

        Najciekawsze kombinacje z jakimi mieliśmy do czynienia lub jakie widziałem na zarejestrowanych pojazdach to np. D0 DOMU, D0 IIIII, D1 XXXXX, O0 OOOOO są też bardziej przyjazne jak np. D1 MYSZA, D0 BODEK czy też związane z nazwą firmy D1 TEX.

        Niestety na obecną chwilę indywidualne rejestracje w przypadku sprzedaży pojazdu idą za samochodem, naczepą czy motocyklem do kolejnego nabywcy a jeśli jest on z innego województwa lub nie chce mieć takich numerów indywidualnych to zostają bezpowrotnie zniszczone i nie można ich ponownie użyć mimo, że już ich nie ma w obiegu.

        PRZEPISY O TABLICACH INDYWIDUALNYCH

        Tablice indywidualne są regulowane Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów.
        Poniżej wybrane fragmenty Rozporządzenia.

        Na tablicy indywidualnej jest wytłoczony numer rejestracyjny barwy czarnej na białym tle, składający się z wyróżnika województwa i indywidualnego wyróżnika pojazdu

        (Na załączonym zdjęciu D2 TEX wyróżnik województwa to D2, przy czym 2 może być zastąpione liczbą z przedziału od 0 do 9 przyp. autora)

        Numery rejestracyjne są tworzone ze zbioru następujących 25 liter: A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, K, L, M, N, O, P, R, S, T, U, V, W, X, Y i Z oraz cyfr od 0 do 9.

        Poszczególne litery i cyfry numeru rejestracyjnego pełnia następujące funkcje:

        na tablicach indywidualnych — litera i cyfra stanowią wyróżnik województwa, zaś kolejne litery w liczbie od 3 do 5 stanowią wyróżnik indywidualny pojazdu, w którym nie więcej niż dwie ostatnie litery można zastąpić liczbą;

        (W przykładzie: wyróżnik województwa to D2 a wyróżnik indywidualny to TEX przyp. autora)

        Organ rejestrujący, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, wydaje tablice (tablicę) indywidualne, jeżeli z informacji uzyskanej z ewidencji, o której mowa w § 23 pkt 1, wynika, że identyczne tablice (tablica) nie zostały wydane dla innego pojazdu zarejestrowanego na terenie województwa.

        Wyróżnik indywidualny pojazdu określa zainteresowany właściciel pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 3. (czyli, że nie wydano już wcześniej tablic o takim samym numerze przyp. autora).

        Wyróżnik indywidualny powinien stanowić wyraz, skrót lub określenie w języku polskim, niezawierający treści obraźliwych lub niezgodnych z zasadami współżycia społecznego.

        (Ten fragment przepisów w miarę konkretnie opisuje jakimi zasadami trzeba się kierować przy wybieraniu treści tablicy przyp. autora).

        JAK WYGLĄDA PROCEDURA

        W zależności od tego czy jest to pojazd już zarejestrowany w Polsce czy nie i jak bardzo komuś zależy na używaniu pojazdu można:

        1. ZŁOŻYĆ WNIOSEK o tablice indywidualne do swojego urzędu i CZEKAĆ na zgodę na nadanie numerów (po sprawdzeniu czy taki numer nie był już wydany oraz czy spełnia warunki ustawy). Dotyczy to pojazdów jeszcze nie zarejestrowanych w kraju lub zarejestrowanych w Polsce.
        2. WYROBIĆ TABLICE PRÓBNE (czerwone) i jeździć na nich do chwili wydania zgody na wybrane tablice, trzeba będzie dopłacić od 38 zł za motorower, motocykl, czy ciągnik rolniczy przez 41 zł gdy będzie to przyczepa/naczepa do 62 zł za tablice samochodowe. Dotyczy pojazdów  nie zarejestrowanych w kraju czyli sprowadzonych z zagranicy i nowych z salonów.

        JEŚLI NIE MASZ CZASU

        Jeżeli nie masz czasu lub ochoty zajmować się wyrobieniem tablic indywidualny dla swojej firmy lub do Twojego prywatnego samochodu skontaktuj się z nami. Przecież nie musisz być w urzędzie! ;)

        92 odpowiedzi do Jak wybrać numer na indywidualne tablice rejestracyjne?

        1. jarni444 18 lutego 2014 w 22:08 #

          czy ktoś wie, czy wydział komunikacji może odmówić mi rejestracji samochodu na tablicach indywidualnych gdy chcę użyć dokładnie słów WI ISUZU tłumaczą się jakąś zgodą kogoś kto ma prawo używać tej nazwy, proszę o pomoc w tej sprawie

          • Dariusz Sawicki 19 lutego 2014 w 19:18 #

            Urząd komunikacji może odmówić w tym przypadku w związku z prawami autorskimi do nazwy. Przypuszczam, że producent zastrzegł sobie prawo do używania tej nazwy i bez jego zgody będzie to nie legalne.

        2. gość 7 marca 2014 w 02:02 #

          W artykule jest błąd.
          Napisno że:
          „mogą to być tylko litery w liczbie maksymalnie pięciu, czyli może być A lub XYZ lub DAREK”
          a zgodnie z cytowanymi niżej przepisami
          „…zaś kolejne litery w liczbie od 3 do 5 stanowią wyróżnik…”
          Zatem nie można mieć tablicy np W1 A tylko W1 AAA ! (niestety)

          • Dariusz Sawicki 7 marca 2014 w 14:36 #

            Dziękuję za słuszną uwagę – już poprawiamy ;)

        3. dr Google 23 kwietnia 2014 w 16:15 #

          Ad. Najciekawsze kombinacje z jakimi mieliśmy do czynienia:

          D0 BUZI (porsche cayenne)
          D0 DNA (peugeot 206)
          G0 0GLE (bmw 3)
          P0 BABCI (crysler pt cruiser)
          P0 GRZEB (karawan)
          P0 SSIJ (lancer evo)
          ZLO 00666 (fiat 126p)

          • gość 22 czerwca 2014 w 22:50 #

            Mogę jeszcze dodać:
            DO JUTRA – audi TT

        4. Kasia 5 maja 2014 w 16:26 #

          witam kupiłam auto i chciałabym zarejestrować je wybierając sobie same 7 z wyjątkiem początkowych 3 liter np. (XXX 77777), płacąc przy tym jak przy normalnym rejestrowaniu samochodu na przypadkowych numerach. Czy jest to możliwe

          • Dariusz Sawicki 5 maja 2014 w 21:28 #

            Myślę, że obecnie nie jest to możliwe bo podane numery rejestracyjne są już od dawna na jakimś samochodzie lub zostały wycofane w przypadku gdy takie auto zostało sprzedane do innego miasta.

        5. Dawid Rychert 22 lipca 2014 w 20:45 #

          Witam. Mieszkam w pomorskim a chciałem zrobic rejestracje DI ABEL czy jest taka mozliwosc?..

          • Dariusz Sawicki 22 lipca 2014 w 22:17 #

            DI nie jest w ogóle możliwe po D może być tylko liczba od 0 do 9.
            Będąc zameldowanym w pomorskim mógłbyś mieć tablice z D
            pod warunkiem, że mieszkałbyś na Dolnym Śląsku, miał auto w leasingu
            w firmie mającej oddział na Dolnym Śląsku lub kupując auto wspólnie z kimś
            mieszkającym na Dolnym Śląsku.

            W razie dalszym pytań zapraszam do kontaktu

          • unbreak 21 listopada 2014 w 12:28 #

            Ale D1 ABEL już może być :)

            • Dariusz Sawicki 28 listopada 2014 w 14:50 #

              pod warunkiem, że urząd na to wyrazi zgodę ;)

        6. Cobrey 23 lipca 2014 w 12:59 #

          witam, można zrobić następującą rejestracje?

          FR33P wyróżnik pominąłem

          jest coś takiego możliwe?

          • Dariusz Sawicki 3 października 2014 w 10:58 #

            Niestety wśród pięciu znaków tylko dwie ostatnie litery można zastąpić cyfrą ;(

        7. andrzej 30 lipca 2014 w 22:49 #

          Witam!
          Widzialem juz pare takich dziwadel na tablicach i oczywiscie na drogach,ale tysiac zl?! Niewiem co w tej Polsce sie dzieje-koszt swojego numeru pokrywa wlasciciel auta w niemczech w cenie 20 euro.

          • Dariusz Sawicki 4 sierpnia 2014 w 15:49 #

            U nas jak widać indywidualność ma wyższą cenę ;)

          • szymon 27 maja 2015 w 17:01 #

            tylko ze te 20 euro to tylko za mozliwosc wyboru z dostepnych kombinacji dla danego miasta czyli np Monachium moze miec tylko M*XX*YYYY gdzie X to litery a Y liczby

        8. 126P Fan 7 sierpnia 2014 w 17:07 #

          A czy do kultowego już maluszka można poprosić o wyrobienie: C0 126P?

          • Dariusz Sawicki 3 października 2014 w 10:57 #

            Niestety wśród pięciu znaków tylko dwie ostatnie litery można zastąpić cyfrą.
            Czy C0 jest możliwe jeśli mieszkasz w kujawsko-pomorskim reszta wydaje się nie możliwa ;(

        9. dgh 26 sierpnia 2014 w 20:15 #

          A co gdy np chce mieć swoją ksywe: „MIKE” albo GHOST bo nie jest to po polsku a z tego co tu wyczytałem to ma być skrót lub określenie w języku polskim. I jeszcze jedno: Co w sytuacji gdy mam już zarejestrowane auto w danym województwie ?

          • Dariusz Sawicki 3 października 2014 w 11:03 #

            Co do samej nazwy to jest jednak indywidualna decyzja i może być różna w zależności od urzędu i tego jak to w razie czego uzasadnisz.
            Jeżeli masz już zarejestrowane auto w danym województwie to możesz sobie zmienić obecne numery na tablice indywidualne.
            Czyli idziesz do urzędu, składasz wniosek o przerejestrowanie wraz z podaniem Twojej propozycji nr rejestracyjnego i czekasz
            na decyzję. Jeśli będzie pozytywna to wpłacasz 1000 zł i następnego dnia przerejestrowujesz samochód na Twój wymarzony numer ;)
            W razie problemów lub braku chęci zajęcia się sprawą osobiście kontaktujesz się z nami a my się zajmujemy wszystkim od A do Z ;)
            Dzięki czemu życie staje się proste, łatwe i przyjemne a każdy robi to co lubi.

        10. bonnd 29 sierpnia 2014 w 21:04 #

          czy mogę mieć tablice R1 omega?

          • Dariusz Sawicki 3 października 2014 w 11:05 #

            Tak, możesz mieć takie tablice jeżeli zarejestrujesz samochód w województwie podkarpackim
            oraz o ile już ktoś z takim numerem nie jeździ lub nie jeździł wcześniej.

        11. Kostek 2 października 2014 w 12:57 #

          witam. czy jest mozliwosc ominieca tych dwoch pierwszych liter ktore sa nadawane i wybrac sobie calkowicie wlasna nazwe?

          • Dariusz Sawicki 3 października 2014 w 10:53 #

            Niestety pierwsza litera jest stała dla dane województwa np. dolnośląskie ma D a śląskie S, dalej można sobie wybrać liczbę od 0 do 9 czyli np. D0, S3 i tylko taka dowolność jest przewidziana w naszym pięknym kraju.

        12. keczi 15 października 2014 w 12:03 #

          Witam. Czy jeżeli mieszkam w mazowieckim to rejestracja typu W0 JCIK jest prawidłowa ?

          • Dariusz Sawicki 20 października 2014 w 13:05 #

            Numer spełnia warunki opisane w ustawie więc wszystko w rękach osoby wydającej zgodę. W razie problemów proszę o kontakt.

        13. Szeryf 15 października 2014 w 22:42 #

          Witam,

          Czy składając wniosek na rejestracje indywidualna, opłacając go, gdy Urząd odmówi, przepada nam oplata?

          Czy jeśli urząd odmówi? Mogę wybrać inny numer w tej samej opłacie?

          Czy Państwo, jako firma są wstanie sprawdzić dostępność zaproponowanych przeze mnie rejestracji?

          Pozdrawiam!

          • Dariusz Sawicki 20 października 2014 w 13:03 #

            Składając wniosek urząd nie powinien pobrać opłaty dopóki nie jest pewien, że wybrany przez Ciebie numer
            jest dostępny. Możemy sprawdzić dostępność tablic indywidualnych. Proszę o kontakt w tej sprawie.

        14. tir 21 października 2014 w 20:57 #

          Ja dodam jeszcze inne nazwy – 2 wyróżniki pominąlem:

          ADHD – bmw
          AUDI – audi
          R0 BOCOP – terenówka

          spotykałem jeszcze inne ale te są najciekawsze:)

        15. brt 8 listopada 2014 w 14:31 #

          Mieszkając w woj. świętokrzyskim mógłbym mieć rejestracje z napisem T0 NARKA ?

          • Dariusz Sawicki 19 listopada 2014 w 21:02 #

            Województwo świętokrzyskie ma literę T na początku następnie 0 i pięć liter NARKA – myślę, że możesz składać wniosek. W razie problemów proszę o kontakt.

        16. Kuchmistrz 3 grudnia 2014 w 14:59 #

          Fajną rejestrację ma spaślak TEDE – W1 EPRZ :)

        17. karol 9 grudnia 2014 w 10:28 #

          Czy możliwa jest tablica w której oczywiście poczate to jedna litera , jedna cyfra , trzy litery następnie przerwa i na końcu jedna cyfra np. W0 XXX 6

          • Dariusz Sawicki 17 lutego 2015 w 11:58 #

            Spacja nie jest przewidziana w przepisach o tablicach indywidualnych.

        18. klaudia 26 grudnia 2014 w 21:46 #

          CZEKAM NA ODBIÓR AUTA Z SALONU.
          CZY AUTO BRANE W LEASING MOŻE POSIADAĆ NAPIS?
          CHCIAŁAM X4 BMW….
          BO JESZCZE SIĘ NIE ORIENTOWAŁAM W TEJ SPRAWIE

          • Dariusz Sawicki 17 lutego 2015 w 11:38 #

            Nie ma możliwości wyrobienia tablic z X na początku ponieważ w Polsce nie ma takich tablic. BMWX4 mogłoby się udać. W tym przypadku trzeba się zwrócić do leasingu o zgodę.

        19. aBeeS 13 stycznia 2015 w 14:28 #

          Z treści rozmów wynika, że nie mogę zamówić sobie indywidualnej tablicy rej. tylko z cyframi.
          Np. : S1 81818
          (S – śląskie)

          • Dariusz Sawicki 17 lutego 2015 w 11:31 #

            dokładnie – przynajmniej trzy znaki MUSZĄ być literami…

        20. DS 18 stycznia 2015 w 23:21 #

          W podanych przykładach umieszczono: „D7 NIC1A” – cyfra nie może znajdować się pomiędzy literami.. innymi słowy, to nie jest najlepszy przykład :)

          • Dariusz Sawicki 17 lutego 2015 w 11:23 #

            hm, podobno ktoś ma numer NOT4Y

          • Dariusz Sawicki 17 lutego 2015 w 11:26 #

            Krzysztof1278 pisze, że ma na swoim aucie tablice NOT4U więc chyba przykład jest ok

        21. Domik 24 stycznia 2015 w 02:32 #

          W artykule wkradł się błąd lub autor nie był w pełni świadomy/doinformowany… Można wplatać liczbę przed literą tak jak w przytoczonym przez autora przykładzie NOT4U, wbrew temu co pisze autor… Jeśli ktoś nie dowierza, prześle zdjęcie moich blach właśnie z takim wyróżnikiem NOT4U… PZDR

          • Dariusz Sawicki 28 września 2015 w 10:50 #

            Autor prosi o zdjęcie ;)

        22. adam 11 lutego 2015 w 22:56 #

          witam, a jak sie ma sprawa tablicami jakims numerem specjalnym ?
          np widuje sie DL 55555, lub DL 99999 albo DL 90000 itp. czy jest to tylko szczescie czy mozna jakos sobie taka tablice zamowic ? pozdrawiam

          • Dariusz Sawicki 17 lutego 2015 w 11:03 #

            jest to tylko szczęście ;)

        23. typer 17 lutego 2015 w 00:02 #

          Była by możliwość zarejestrować auto z rejestracją „PP FN2” (wielkopolskie-piła)

          • Dariusz Sawicki 17 lutego 2015 w 10:46 #

            w Pile jest możliwa taka tablica indywidualna w kombinacji z P0 lub P1, P2 PPFN2

            • typer 17 lutego 2015 w 15:50 #

              Chodziło mi o to że PP to wyroznik miasta. Interesowało by mnie samo „FN2”. W dowolnej konfiguracji, czy to „PP FN2, P0 FN2, czy P1 FN2”
              Bo jak dobrze zrozumiałem muszą być conajmniej 3 litery czy znaki ?

        24. Domik 21 lutego 2015 w 21:37 #

          Aktualny koszt blachoty z wyróżnikiem, to 1180zł… I sprzedając auto żegnasz się z nimi bez powrotnie, jeśli auto zakupi ktoś z Twojego powiatu, na otarcie łez pozostaje fakt, że może go kiedyś spotkasz i westchniesz cieplutko ;) jeśli sprzedaż poza powiat, ktoś musi pobrać nowe nr rej. a nasza wymarzona blachota przepada na amen bezpowrotnie! ! ! Chore!!! Dla przykładu, w Niemczech za wyróżnik płacisz 17 euro więcej niż za zwykłą tablice i przenosisz z autka na auto, bo są Twoje-zapłaciłeś za nie! W Szwajcarii podobnie.. Tylko w Polsce – walą na w odbyt… :-(

        25. Mario 8 marca 2015 w 21:17 #

          Mieszkam na gornym ślasku chce zrobic tablice S7 MARIO da rade?

          • Dariusz Sawicki 11 marca 2015 w 14:58 #

            Można zarejestrować samochód na te tablice na Śląsku ;)

        26. herson 5 kwietnia 2015 w 13:56 #

          Witam, czy w Krakowie możliwa będzie tablica K ULAWY

          • Dariusz Sawicki 10 kwietnia 2015 w 13:06 #

            Nie będzie możliwe zarejestrowanie samochodu na taki numer rejestracyjny – jest on niezgodny z przepisami.
            Po K musi być liczba od 0 do 9.

        27. Stanisław 11 kwietnia 2015 w 12:57 #

          Czy usługa sprawdzenia przez was już istniejącej rejestracji jest płatna, jeśli tak jaki to koszt? Dziękuję.

          • Dariusz Sawicki 15 kwietnia 2015 w 13:36 #

            Możemy sprawdzić dostępność za symboliczną opłatą. Proszę o kontakt.

        28. CHEVROLET CRUZE 13 kwietnia 2015 w 23:17 #

          A np. D0 CELU wydaje się poprawna na Dolny Śląsk

          • Dariusz Sawicki 15 kwietnia 2015 w 13:35 #

            tak, te tablice spełniają warunki, możesz składać podanie lub zlecić to nam.

        29. Adam 14 kwietnia 2015 w 16:54 #

          Witam mieszkając w województwie wielkopolskim we wrześni ( koła poznania 50 km )
          Mogę zabrać tablice (o ile są dostępne ) P0 MIATA ?

          • Dariusz Sawicki 15 kwietnia 2015 w 13:31 #

            Takie tablice mogą być wydane, decyzja zawsze należy do urzędu ale treść nie jest obraźliwa więc możesz składać podanie lub zlecić to nam.

        30. Michał 6 maja 2015 w 22:37 #

          Witam, a może byc G0 MK17 ?

        31. Michał 6 maja 2015 w 23:02 #

          Witam, albo G0 KGB69 ?

          • Dariusz Sawicki 7 maja 2015 w 08:21 #

            G0 KGB69 mogło by być jeżeli Twój urząd skarbowy się na to zgodzi ;)

        32. szczy 20 maja 2015 w 06:44 #

          Czy poprawny jest numer WK 68A ?

          • Dariusz Sawicki 15 czerwca 2015 w 13:47 #

            Ten numer nie jest poprawny ponieważ dwa ostatnie znaki mogą być liczbą.
            Poprawny byłby numer A68 ;)

        33. user 11 czerwca 2015 w 10:49 #

          Witam, czy z Waszego doświadczenia w wydziałach komunikacji powstaje problem w momencie, kiedy auto jest już zarejestrowane (tablice białe, wyróżnik zwyczajny, bez zmiany właściciela pojazdu i bez zmiany miejsca jego zamieszkania) i chcemy je jedynie przerejestrować na tablice indywidualne? Podobno oficjalnie nie da się tego zrobić, trzeba kombinować z „zagubieniem tablic” i chęcią otrzymania z tego powodu nowych numerów, które są w tym wypadku wyróżnikiem indywidualnym. Druga kwestia to jeśli już, w taki lub inny sposób, przejdziemy przez pierwszy etap – czy WK zmuszają do wykupienia tymczasówek na okres oczekiwania na produkcję tablic indywidualnych?

          • Dariusz Sawicki 15 czerwca 2015 w 12:46 #

            Nie spotkałem się z takimi problemami. Skąd Pan się dowiedział, że podobno oficjalnie nie da się tego zrobić?
            Jeżeli pojazd ma tablice to urząd nie może zmusić do wyrobienia czasówek – bo w jakim celu byłyby wydane?
            Możemy zająć się tą sprawą. Proszę o kontakt

        34. Bystry 11 czerwca 2015 w 18:44 #

          A czy było by możliwe zarejestrować motorower w powiecie Działdowskim ( Iłowo-Osada) na numer N9 MW87. Pozdrawiam

          • Dariusz Sawicki 15 czerwca 2015 w 12:53 #

            Teoretycznie jest to możliwe, numer zawiera się w przepisie:

            „litera i cyfra stanowią wyróżnik województwa, zaś kolejne litery w liczbie od 3 do 5 stanowią wyróżnik indywidualny pojazdu, w którym nie więcej niż dwie ostatnie litery można zastąpić liczbą”

            Pozostaje zadzwonić do Starostwa, zapłacić 500 zł extra i cieszyć się życiem ;)

          • Dariusz Sawicki 28 września 2015 w 10:46 #

            Teoretycznie jest to możliwe,
            numer zawiera się w przepisie litera i cyfra stanowią wyróżnik województwa,
            zaś kolejne litery w liczbie od 3 do 5 stanowią wyróżnik indywidualny pojazdu,
            w którym nie więcej niż dwie ostatnie litery można zastąpić liczbą;

            Pozostaje zadzwonić do Starostwa, zapłacić 500 zł extra
            i cieszyć się życiem ;)

        35. Marek 18 września 2015 w 11:23 #

          Witam,

          Czy można w tablicach używać litery Q?

          • Dariusz Sawicki 13 listopada 2015 w 00:39 #

            Numery rejestracyjne są tworzone ze zbioru następujących 25 liter: A, B, C, D, E, F, G, H, I, J, K, L, M, N, O, P, R, S, T, U, V, W, X, Y i Z oraz cyfr od 0 do 9.
            Niestety nie ma wśród nich litery Q.

        36. pit 26 września 2015 w 23:30 #

          witam
          kilka postów wyżej był przykład z WK pytanie: czy jest możliwość rejestracji z początkiem WY ?

          • Dariusz Sawicki 28 września 2015 w 10:33 #

            Nie ma możliwości zrobienia takich tablic indywidualnych tylko zwykłe.
            Tablice z nr WY są dostępne dla osób
            mieszkających w Warszawie dzielnica Wola ;)

        37. Paweł 19 października 2015 w 20:07 #

          Witam, mieszkam w Szamotułach ( PSZ ) w województwie wielkopolskim. Czy zatem jest możliwe zarejestrować motocykl w następujacy sposób : PP 2068.
          Z góry dziękuje za odpowiedź.

          • Dariusz Sawicki 13 listopada 2015 w 00:31 #

            Nie można w Wielkopolsce zarejestrować auta na taki indywidualny numer rejestracyjny.
            Tablice indywidualne w tym województwie to P0, P1, …. do P9 i potem trzy do pięciu znaków, z których trzy ostatnie mogą być liczbą.
            Tablice PP są przydzielone dla mieszkańców Piły czyli taki numer jest tylko tam możliwy jako tablica zwykła (przypuszczam, że już jeździ po Polsce.

        38. Zawiedziony 21 lutego 2016 w 12:25 #

          Panie Dariuszu, czy ciągle nic się nie zmieniło jeśli chodzi o możliwość przenoszenia indywidualnych tablic z jednego samochodu na następny?
          To trochę przykre, że ciekawe tablice po paru latach mają bezpowrotnie pójść do śmietnika. W takim wypadku chyba jednak się nie zdecyduję. Co innego zapłacić po raz drugi na nowy samochód, to dałoby się zdzierżyć, ale utrata tablic to porażka całkowita…

          • Dariusz Sawicki 23 lutego 2016 w 10:04 #

            Niestety nic się nie zmieniło i nie zapowiada się zmiana w tym temacie ;(
            Tablice indywidualne po sprzedaży odjeżdżają w siną dal wraz z kupującym
            Twój samochód …..

        39. Kamil 25 lutego 2016 w 15:52 #

          Polska to jeden wielki paradoks i ta złośliwość urzędów. Mam autko na współwłasność z rejestracją SD (cyfry) Z racji, że jeden współwłaściciel jest z innego miasta , mogę w obu zmienić na indywidualne. Śmiesznie zaczyna się robić, że w Dąbrowie odmawiają, bo zmienią jedynie gdy zagubię lub zniszczę, A w Sosnowcu i dowiadując się w Katowicach nie robią z taką wymianą problemów i można zawsze tablice sobie zmienić na indywidualne. Rozmawiałem długo z każdym z kierowników tych miast i Dąbrowa jest nieugięta w swoich tezach- dostałem odpowiedź, że wniosek owszem złożyć mogę(wpłata 1000zł z góry)ale na 100% będzie odmowny. Na pytanie jaka jest podstawa prawna odmowy usłyszałem, że podstawą prawną odmowy jest to że nie ma podstaw prawnych do zmiany rejestracji na indywidualne….Oczywiście dyskutując dalej Pan koordynator wydziału gubił się albo oburzał, i insynuował, że gdybam, co nie miało miejsca bo pytanie czy jak za 10min złamię rejestrację i przyjdę z wnioskiem, że zgubiłem, (wtedy mogę zmienić na indywidualne), a bez tego procederu nie mogę- nie jest przypadkiem specjalnym utrudnianiem petentowi- odpowiedzieć nie umiał tylko zasłaniał się i powtarzał jak mantrę, że wtedy mogę…Brak kompetensji w moim mniemaniu wyszedł też gdy spytałem o cyfrę po znaczniku województwa, Koordynator stwierdził, że na to nie ma wpływu i jest odgórnie narzucane i brak możliwości zmiany, tymczasem dzwoniąc do wojewódzkiego wydziału w Katowicach dostałem informację, że owszem jeśli tylko będzie dostępna mogę zasugerować jaką bym chciał a jaką nie chciał…takie to mamy urzędy i urzędników….Panie Dariuszu orientuje się Pan może czy i gdzie ewentualnie mógłbym złożyć skargę na kierownika wydziału komunikacji w danym mieście?

          Pozdrawiam.

          • Dariusz Sawicki 1 marca 2016 w 12:41 #

            Faktycznie sprawa jest dziwna ale jak wiadomo co kraj to obyczaj. Skargę można złożyć do organu nadrzędnego czyli Starosty lub Prezydenta Miasta.

        40. Artur 15 marca 2016 w 01:33 #

          Mam ważne pytanie , a że widzę tu znawców, to pewńie rozwiązanie go będzie szybkie,
          Kupuję nowe auto w maju, mieszkam w województwie mazowieckim, i jak sie doczytałem mógłbym sie starać o W8 z przodu tablicy a w treści chciałbym wpisać datę imię in syna czyli 1508
          Na końcu chciałbym dodać jego imię M.
          Prosze i powiedzieć czy taka tablica zostanie przyjęta , całość numeru by brzmiał W8 1508M
          Dziękuję zaczynie odpowiedzi

          Artur

          • Dariusz Sawicki 11 kwietnia 2016 w 11:15 #

            Zgodnie z przepisami – dwie ostatnie litery można zastąpić cyfrą.
            Czyli z tego wynika, że nie jest to możliwe.

            Na pewno warto złożyć wniosek do urzędu, może się uda ;)

        41. Arek 10 kwietnia 2016 w 23:16 #

          witam, a czy moglbym zarejestrowac samochod w nowym sączu TAUBE ? a

          • Dariusz Sawicki 11 kwietnia 2016 w 10:33 #

            Nr rejestracyjny TAUBE może być przed nim będzie K i liczba od 0 do 9.
            Czyli np. K1 TAUBE.

            Możemy się tym zająć, proszę o kontakt.

        42. mike 14 kwietnia 2016 w 14:22 #

          Witam

          Rozumiem że blacha R1 M1K3 nie przejdzie ale już R0 MIK3 tak?

          • Dariusz Sawicki 18 kwietnia 2016 w 10:08 #

            Zgadza się, jest tak jak piszesz.
            Można jeszcze zapytać lub złożyć wniosek do urzędu
            komunikacji na pierwszą wersję bo wszystko się może zdarzyć.

        43. Marcel 17 kwietnia 2016 w 19:10 #

          Witam,czy moge wyrobic tablice WM XXXXX , LUB WM 666 ,LUB WM – – –

          • Dariusz Sawicki 18 kwietnia 2016 w 10:00 #

            Nie ma możliwości wyrobienia tablic indywidualnych z początkiem WM.
            Po W musi być liczba od 0 do 9 czyli np. W8 XXXXX

            Tablice z numerem WM 666… jak i inne kombinacje np. WM 666XL
            są możliwe dla mieszkańców powiatu mińskiego,
            pod warunkiem, że jeszcze nikt na taki numer nie zarejestrował pojazdu.

            Numer WM — nie jest wcale możliwy ponieważ po WM muszą być litery i liczby,
            myślniki nie są przewidziane w polskim prawie.

        44. Kamil 3 maja 2016 w 01:52 #

          Witam,czy moge wyrobic tablice
          ST 126P jestem w Tychów.

          • Dariusz Sawicki 4 maja 2016 w 10:25 #

            Niestety nie można wyrobić takich tablic bo liczba znaków wynosi pięć a w Pana pomyśle są tylko cztery po ST
            (ST 126P )
            Takie tablice z końcówką np. PL, PU, PZ mogą już być wydane czyli mogą już być zarejestrowane samochody z takimi numerami.

            Tablice indywidualne np. S0 126P też nie wchodzą w grę gdyż tylko dwa ostatnie znaki mogą być liczbą.

            Możemy zająć się rejestracją tego pojazdu, proszę o kontakt.

        45. Darek 24 sierpnia 2016 w 14:39 #

          Mam od kilku lat auto zarejestrowane w Sosnowcu SO. Chciałem zmienić obecny nr rejestracji wydany w standardzie na indywidualny typu nr S6 66666. Czy jest to możliwe nie zmieniając miejsca zamieszkania, nie gubiąc tablic itp., po prostu chcę mieć własne tablice i już. Czy Sosnowiecki Urząd Miejski może to kwestionować jak wyżej opisał kolega z Dąbrowy Górniczej.

          • Dariusz Sawicki 30 września 2016 w 00:01 #

            Dzień dobry,
            można zmienić numer rejestracyjny na Pana wniosek bez gubienia tablic.
            Natomiast nie można mieć tablic indywidualnych z samymi liczbami
            gdyż tylko – dwie ostatnie litery można zastąpić cyfrą.
            Możemy się tym zająć, proszę o kontakt.

        Dodaj komentarz