fbpx

Rejestracja samochodu z zagranicy

„Czy wiedziałeś, że rejestracja Twojego pojazdu sprowadzonego z zagranicy może być prosta, łatwa i przyjemna?”

Od wejścia Polski do Unii Europejskiej sprowadzamy do kraju średnio rocznie 1 milion samochodów z zagranicy.

Odkąd pamiętam nasz kraj utrudnia życie wszystkim kreatywnym Polakom, którzy nie wierzą w siłę naszego rynku używanych i nowych samochodów. Jedną z najbardziej namacalnych kar dla sprowadzających jest opłata za kartę pojazdu – kiedyś 1000 zł, potem 500 zł, a teraz normalnie, czyli 75 zł. W zamian za tą wymuszoną obniżkę dołożono 500 zł opłaty recyklingowej popularnie zwanej ekologiczną. Więcej o tym przypadku można poczytać na moim blogu.

Teraźniejszość też nie jest usłana różami dla tych, którzy chcą przywieźć auto z zagranicy.

Każdy nieuchronnie musi dwa razy odwiedzić:

  • urząd celny
  • urząd skarbowy – tylko w przypadku kupna na firmę bez VAT lub umowy zawartej w Polsce
  • urząd komunikacji
  • tłumacza przysięgłego

Do tego musimy dostarczyć samochód na kołach lub lawecie (jeśli nie mamy ważnych tablic rejestracyjnych) do stacji kontroli pojazdów. Wycieczkę kończymy w towarzystwie ubezpieczeniowym wykupując obowiązkowe ubezpieczenie OC.

Każdy urząd najczęściej położony jest w innym miejscu miasta lub jeśli mieszka się w mniejszych miasteczkach, to trzeba zwiedzić kilka miast. Przykładem jest Wrocław i okolica. Mamy urząd celny dla wszystkich okolicznych miast powiatowych, jak Środa Śląska, Trzebnica, Oława, Oleśnica…. Wszyscy muszą zjawić się we Wrocławiu 2 razy, do tego w swoim mieście w urzędzie skarbowym też 2 razy i tak dalej jak w piosence: „cztery razy po dwa razy, osiem razy raz po raz…..”

Oszczędzaj swój czas i przerzuć na nas tą niewdzięczną robotę. Zajmuj się tym co robisz najlepiej i miej tylko miłe wspomnienia związane z rejestracją samochodu z Niemiec, Francji, Szwajcarii, Luxemburga, Włoch czy Holandii.

Zadzwoń i OSZCZĘDZAJ SWÓJ CZAS

Zajmiemy się za Ciebie wszystkimi urzędami

Czym się różni rejestracja samochodu używanego i rejestracja samochodu nowego?

Płacimy 23% podatku VAT

Za samochód nowy w świetle przepisów urzędu skarbowego rozumie się samochód o przebiegu do 6 tysięcy kilometrów i okresie użytkowania, liczonym od daty pierwszej rejestracji, do 6 miesięcy.

Ustawodawca przewidział karę za kupno samochodu nowego w wysokości dopłaty 23% VAT wartości z umowy. Kwotę tę płaci każdy to odważy się przywieźć nowy samochód z zagranicy i tam zapłaci VAT.
PAMIĘTAJ:
Jeżeli kupujesz nowe auto za granicą to dealer powinien sprzedać pojazd bez VAT. Podatek wpłacasz w Polsce. W takim przypadku musisz wypełnić druk VAT-23 i zanieść go do swojego urzędu skarbowego.
Zdarzają się przypadki, że zagraniczne firmy zatrzymują podatek w depozycie do chwili zapłaty go w Polsce.

Robimy badanie techniczne

Jeżeli zaś chodzi o sam proces rejestracji, to mamy tu do czynienia z niespodzianką w postaci obowiązkowych pierwszych badań technicznych na stacji kontroli pojazdów, które muszą przejść także pojazdy nigdy nie rejestrowane.
Czyli mamy taką sytuację: kupując nowy samochód w salonie w Polsce przedstawiamy do rejestracji homologację, a gdy kupimy go za granicą to musimy dodatkowo zawieźć pojazd przed rejestracją na badanie techniczne – nie ma lekko, niestety.

Mimo wejścia w  życie ustawy uznającej zagraniczne badania techniczne to niemal w każdym przypadku trzeba zrobić badanie dodatkowe w którym diagnosta ustali rok produkcji, który nie występuje w większości zagranicznych dowodów rejestracyjnych oraz nacisk na oś w obowiązujących w Polsce jednostkach.

Opłata recyklingowa – już nie obowiązkowa

Poniższy tekst jest archiwalny ;)  Z dniem 1 stycznia 2016 r. nie musimy wydawać 500 zł na recykling jeżeli kupujemy samochód prywatnie.

Jest jednak sytuacja gdy taką opłatę trzeba będzie zapłacić – pojazd został kupiony i przywieziony do Polski przed końcem 2015 roku.
W tej sytuacji recykling dalej jest do zapłaty.
Część urzędów komunikacji gdy ma wątpliwości może wymagać oświadczenia importera o dacie przywozu pojazdu do naszego kraju.

Kupujący za granicą nowy samochód do 3,5 tony masy całkowitej zapłaci także opłatę ekologiczną za złomowanie tego pojazdu kiedyś – w odległej przyszłości. Opłata ta to 500 zł wpłacane na konto Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska.

Opłata nie obowiązuje kupujących samochody nowe w salonach w Polsce, a także z zagranicy, gdy są cięższe niż 3,5 tony lub są to samochody ciężarowe, naczepy, motocykle, maszyny budowlane…. więcej dowiesz się na moim blogu.

Karta pojazdu – musisz wystąpić do ministra

Kupując za granicą nowy, prosto z salonu samochód nie zarejestrowany, czyli nie posiadający żadnych dokumentów rejestracyjnych, spotka nas jeszcze jedna niemiła niespodzianka. Mamy obowiązek wystąpienia do ministra infrastruktury po kartę pojazdu, tak jak czyni to każdy zawodowy importer w Polsce. Czyli traktowani jesteśmy jak np. Toyota Motor Poland Sp. z o.o…. Unikniemy tego w prosty sposób rejestrując samochód za granicą na tablice wywozowe… Proste i bardzo skutecznie oszczędzające czas.

Czym się zajmujemy?

Od wielu lat zajmujemy się rejestracją samochodów i reprezentacją w urzędach we wszelkich sprawach dotyczących pojazdów firmowych i prywatnych.

W imieniu naszych klientów przeprowadzamy wszystkie niezbędne czynności prowadzące do rejestracji samochodu, związane z urzędową obsługą pojazdów już zarejestrowanych, akcyzą, opłatą podatków a także demontażem kratek w samochodach ciężarowych w karoseriach osobowych.

Do naszych głównych usług należą:

1. Kompleksowa rejestracja samochodu sprowadzanego z zagranicy (z krajów Unii Europejskiej a także spoza niej – USA, Szwajcaria):
  • URZĄD CELNY (wypełnimy i złożymy deklarację AKC-U, wyliczymy akcyzę, wniesiemy niezbędne opłaty, odbierzemy zaświadczenie o zapłacie akcyzy),
  • URZĄD SKARBOWY (wypełnimy wspólnie i złożymy deklaracje VAT-23, VAT-24 lub zaświadczenie o braku obowiązku zapłaty podatku VAT – dotyczy motorowerów, przyczep kempingowych, wniesiemy opłaty, odbierzemy zaświadczenie VAT-25),
  • TŁUMACZENIA – dokonamy tłumaczeń przysięgłych dokumentów sporządzonych w obcym języku (niemiecki, angielski, włoski, francuski, niderlandzki i każdy inny język),
  • MONITORING – stale sprawdzamy stan prowadzonych spraw w urzędach,
  • RECYKLING –  wnosimy opłatę 500 zł na konto Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
  • URZĄD KOMUNIKACJI – rejestrujemy samochód, odbieramy tablice, pozwolenie czasowe, kartę pojazdu, naklejkę na szybę.
2. Urząd komunikacji – wszystkie czynności związane z posiadanymi pojazdami:
  • REJESTRACJA – kupione samochody nowe (z salonu) lub używane – już w kraju zarejestrowane (kupione na umowę kupna – sprzedaży, fakturę, umowę darowizny, wykupione z leasingu lub po spłacie kredytu),
  • WTÓRNIKI – tablica rejestracyjna po zaginięciu podczas jazdy lub zniszczeniu; dowód rejestracyjny lub karta pojazdu – po zgubieniu, kradzieży, zniszczeniu; naklejka na szybę po jej zniszczeniu lub wymianie szyby,
  • POLICJA – odbiór dowodu po zatrzymanego przez Policje po kolizji drogowej,
  • SPRZEDAŻ – zgłoszenie sprzedaży po sprzedaży pojazdu innej osobie/firmie,
  • VAT – wpis adnotacji VAT do dowodu rejestracyjnego i karty pojazdu przy samochodach mających takie uprawnienia do odpisu VAT (van, furgon, pick up, specjalny),
  • HAK – wpisanie adnotacji HAK po jego montażu na pojeździe,
  • GAZ – wpisanie adnotacji GAZ po montażu instalacji gazowych do samochodu – LPG,
  • TAXI – wpisanie TAXI dla taksówkarzy używających swoich samochodów do celów zarobkowych,
  • INNE – wszelkie inne czynności związane z eksploatacją samochodu osobowego, ciężarowego, specjalnego, kempingowy, motoroweru, motocykla, quada, przyczepy…,

KORZYŚCI ZE WSPÓŁPRACY

Stała współpraca z nami daje korzyści, głównie dzięki oszczędności czasu, skorzystania z naszego doświadczenia, delegowania – usług outsourcingu, transportowi dokumentów, kompleksowemu podejściu do klienta i jego potrzeb a także obsłudze po sprzedażowej.

OSZCZĘDZAJ CZAS…

… swój, swojego pracownika, czy członka swojej rodziny, stracony na wizytach w urzędach (celny, skarbowy, komunikacji, tłumacz – jego poszukiwanie i wybór). Każdy z wymienionych może być zajęty takimi czynnościami od kilku godzin do kilku dni, w zależności od tego, co będzie musiał zrobić i jakimi dokumentami będzie dysponował.

WYKORZYSTAJ NASZE DOŚWIADCZENIE…

… jakie posiadamy w związku z prowadzeniem działalności od 2000 roku. Zdobyta, praktyczna wiedza jest naszym niebagatelnym atutem. Wiemy jakie dokumenty są potrzebne przy prowadzeniu każdej sprawy, wiemy ile to będzie trwać i ile kosztować.

STOSUJ OUTSOURCING,

czyli delegowanie na zewnątrz czynności nie będących głównymi zadaniami firmy. Metoda ta to zaleta, którą wykorzystują nowocześnie zarządzane firmy, jako sposób na obniżenie kosztów i oszczędzanie czasu. Prowent jako firma wyspecjalizowana w zakresie rejestracji pojazdów czy reprezentacji w urzędach, w imieniu firm oraz osób prywatnych, idealnie się tu znajduje.

  • Mamy doświadczony zespół pracowników.
  • Wystawiamy faktury VAT co umożliwia w łatwy sposób rozliczenie pracy i obniża podatki.
  • Umożliwiamy ograniczenie i uproszczenie zatrudnienia, czy to na umowę zlecenie, czy na umowę o pracę. Nie ma badań lekarskich, rekrutacji, zwolnień, urlopów, listy obecności….

UDZIELAMY GWARANCJI

płatności za wykonaną usługę. Gwarancja polega na pobieraniu wynagrodzenia za wykonane z sukcesem – sfinalizowanie usługi. Za nasz czas, w przypadku usługi nie zakończonej sukcesem, nie pobieramy odpłatności.

OBSŁUGUJEMY PO SPRZEDAŻY

naszych klientów. Informujemy o tym, że dowód stały jest już do odbioru w urzędzie, jakie dokumenty są dodatkowo potrzebne. Jesteśmy zawsze gotowi do konsultacji w przypadkach skomplikowanych, rzadko spotykanych, nowych sytuacji, które należy rozwiązać. Konsultujemy to z klientem lub dalej występujemy do kompetentnych osób, urzędów o których wiemy, że posiadają wiedzę niezbędną do rozwiązania zadania i które udzielą wiążących informacji.

JEDZIEMY DO KLIENTA

– to duża korzyć oszczędzająca dodatkowy czas. Pracownik firmy Prowent na miejscu, u klienta, weryfikuje dokumenty i je odbiera, a po wykonaniu zlecenia odwozi je z powrotem. Idealne dla osób nie mogących wyjść z pracy, domu lub firmy.

KOMPLEKSOWOŚĆ

– to nasze podejście. Staramy się maksymalnie wyręczać naszych klientów. Największy sens ma to wtedy, jeżeli możemy zrobić jak najwięcej czynności w Twoim imieniu. „W czym jeszcze możemy Cię wyręczyć?” – to pytanie zadajemy naszym klientom.

W CZYM MOŻEMY CIĘ WYRĘCZYĆ?

Zadzwoń i umów się na spotkanie lub zamów usługę z dojazdem!